MODERN ZAMANLAR
Teknolojinin akıl almaz hızdaki gelişimi ve buna bağlı yaşanan kültürel değişimle birlikte, insanlar her zamankinden daha meşgul,
zaman ise çok daha kıymetli hale geldi.
Neredeyse herkes her gün bir yerlere gidiyor, herkesin acelesi var. Yediklerimiz, içtiklerimiz, evde yapılan kahvaltılar değişti, öğünler atlandı, daha fazla dışarıda ya da yolda yemeye, içmeye başladık.
Zamana karşı süren yarışın sonuçlarından biri olarak çevrimiçi alışveriş trendi, tüm dünyada hızla büyümeye devam ediyor. Bu trende Covid 19 pandemi koşulları da eklenince, Amazon, Ali Baba, Ebay gibi pazar yerlerinin yanı sıra, markaların kendi çevrimiçi mağazalarının büyümesi de geometrik olarak artmaya başladı. Yiyecek, içecek, tekstil, kozmetik, beyaz eşya, basın yayın gibi birçok sektörde, gelecek tahminlerine göre 2030 yılında alışverişlerin %80'i internet üzerinden yapılacak.
Bu dönüşüm sadece nihai müşteri satın alma deneyimini değil, tedarik zincirini ve paket-ambalaj ihtiyaçlarını da değiştiriyor. Çevrimiçi alışverişin artması, birincil ve ikincil paketleme malzemelerine olan gerekliliği de artırıyor. Ürünün farklı kanallardan müşteriye hızlı ve güvenli şekilde ulaşması için, daha hafif ve daha az yer kaplayan ambalaj ve paketleme çözümlerine ihtiyaç duyuluyor. Diğer yandan internet alışverişinde ürüne fiziksel temas olmadığı için, müşteri karar yolculuğunda, paket ve ambalajının önemi daha da artıyor.
Ambalaj ve paketlerin, her eve ulaşan penetrasyonu markalar için tüketicilerle bağlantı kurmak ve onlara yönelik deneyimleri geliştirmek için kıymetli bir araç haline geldi. Markaların müşterileri ile arasında iki yönlü simetrik iletişim kurmak için paket ve ambalajları kullanmaya başlamasıyla, paket ve ambalajlar bir çeşit iletişim mecrası görevi görmeye başladı. Tüm bu gelişmeler sektörde gelecek için birçok fırsat doğuruyor. Smithers tarafından yapılan özel araştırmaya göre, 2019 yılında dünya genelinde paketleme ve ambalaj sektörü toplam değeri 917 milyar dolar iken 2024 yılında, 1,05 trilyon dolara ulaşacak.”
Devam Etmek İçin Tıklayınız